الصـــــلاح
عزيزى الزائر / عزيزتى الزائرة ... سلام الرب يسوع معكم :- يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضو معنا او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب فى الانضمام الى أسرة المنتدى/ نتشرف بتسجيلك معنا


شاطر
استعرض الموضوع السابقاذهب الى الأسفلاستعرض الموضوع التالي
avatar
الإكليريكي/ مايكل وليم
عضو VIP
عضو VIP

لو بتحبوا يسوع اقروا القصة دى

في الأحد يونيو 01, 2008 12:15 am

[size=16]شباب
كل سنة وانتم طيبين

الصوم هو انسب وقت للتوبة

وده شئ جميل


بس الاجمل
ان الصوم هو افضل
وقت للصلاة من اجل من نحبهم
لاجل التوبتهم

[ندعوك
للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


ام شريف


شريف خريج سياحة وفنادق
اتخرج بتقدر جيد
لما اشتغل وانشغل فى العالم
وفى الشغل

نسى ربنا تماما

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

ومع الاسف اتجه الى السجائر
والحشيش واصدقاء الشر


وكان بيتظاهر قدام امه
بأنه حمل وديع
ملاك من السما

وكان بيحب امه جدا حدا

وكان بيخاف انه يزعلها

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

شريف : انا يا ماما كل يوم بتاخر وباجى وش الصبح وبحضر التسبحة
مع الانبا يؤنس

ام شريف : كويس .. ربنا يهديك يا ولدى


وفى الحقيقة
شريف بيبات مع اصدقاء السوء

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

شريف : كنت النهاردة طول النهار فى الخدمة واخوة الرب
ام شريف : نشكر بنا يا ولدى

مع الاسف
ان شريف
طول اليوم على القهوة

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

وتمر الايام


وام شريف جلها المرض الوحش

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
وماتت

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

ومع الاسف شريف
زى ما هو

عايش فى تهاون والخطية غلباه


وفى ليلة

حلم حلم

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


حلم حلم عجيب


حلم بأمه


حلم شريف انه راح جهنم من كتر الشر

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

شاف باب السما مفتوح وربنا وقف فوق


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

وشاف امه
فى حضن ابونا ابراهيم


ام شريف : يا شريف يا ولدى ايه اللى جابك هنا؟؟

شريف : اصل يا امى ... اصل يعنى؟؟؟


ام شريف : ليه كده يا ولدى فين الكنيسة والخدمة واخوة الرب؟؟؟
انت كنت بتخدعنى يا ولدى؟؟؟؟



وبكى شريف بدموع من اجل توبيخ امه له

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

صحى شريف
من النوم وهو فى قمت حزنه

وحزن جدا من اجل توبيخ امه
وانه كان بيخدعها


فضل شريف حزين مدة اسبوع

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

قرر
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
قرر
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
قرر



يروح لابونا يحكى له الحلم اللى سبب ليه حزن


شريف : انا حلمت بأمى وانى رحت جهنم وامى شفتنى فى جهنم وهى فى السما وزعلت منى جدا وتوبخها كان صعب جدا عليا
لدرجة انى مش بعرف انام


ضحك ابونا


ابونا : يا شريف يا ابنى انت زعلت من توبيخ امك امال هتعمل ايه؟؟ قدام توبيخ ربنا يسوع المسيح وقت القيامة

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
شريف بكى بدموع جامد جدا
وحس بمدى الخوف والشر اللى هما سكنوا جواه
[size=12]



سيدى

سيدى



ربى يسوع المسيح
اذا كانت خطية وحدة خرجت ادم من الفردوس
امال خطاياى هتودينى فين؟؟؟


اذا كنت ما احتملتش توبيخ امى
امال هعمل ايه قدامك يا ربى يسوع

اعنى يا رب على خلاص نفسى
اسندنى يا رب فاخلص

لك كا مجد وكرامة
الى الابد
امين





[/size]
[/center]
avatar
وليم اسكندر ابراهيم
عضو VIP
عضو VIP

رد: لو بتحبوا يسوع اقروا القصة دى

في الخميس ديسمبر 18, 2008 12:46 pm
قصة جميلة جدا واشكرك عليها
وانا اصلي واقول يارب اعني علي خلاص نفسي
يارب انر عقولنا كلنا واسندنا لنخلص جميعا
ساعدنا يارب
كون معنا جميعا
لك كل مجد وكرامة الي الابد
امـــــــــــــين
استعرض الموضوع السابقالرجوع الى أعلى الصفحةاستعرض الموضوع التالي
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى